דירוג משתמשים: 4 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar inactive
 

 

לחברות וחברי הארגון שלום, 

 

משא ומתן להסכם קיבוצי חדש לסגל האקדמי הזוטר

פגישות המשא ומתן על הסכם קיבוצי חדש לסגל הזוטר ממשיכות באופן שוטף. בשלב זה ההתקדמות הנה איטית בשל קשיים שעלו בתחשיב המקורות התקציביים העומדים לרשותנו. אנו מקווים להשלים את המו"מ בחודשיים הקרובים.

 

מאבק מורות ומורי המכינה האקדמית באוניברסיטת חיפה להסכם קיבוצי ראשון

כפי שעדכנו אתכם, מורות ומורי המכינה האקדמית באוניברסיטת חיפה המיוצגים על ידי הארגון, נאבקים כבר זמן רב למען חתימת הסכם קיבוצי ראשון במכינה שיסדיר את תנאי העסקתם. המאבק הגיע לשיאו לאחר שהארגון הכריז על סכסוך עבודה במכינה והמורים יצאו לשביתה שנמשכה 6 שבועות. למרות השביתה הממושכת, האוניברסיטה לא עשתה כמעט דבר כדי להגיע להסכמות עם נציגי הארגון והמורים, וכדי להשיג שקט בגזרת הסטודנטים העניקה להם ציון עובר בכל הקורסים שבהם שבתו המורים. תקינותו של מהלך זה אינה ברורה ועל אף פניות שלנו אל המל"ג בעניין, לצערנו עד כה היא ממלאה פיה מים.

אם לא די בכך, לאחר שהחליטו המורים על סיום השביתה, מנעה מהם האוניברסיטה לחזור לעבודה בטענה כי אחרי שהעניקה ציון עובר, אין צורך שהתלמידים ילמדו את החומר שהפסידו במהלך השביתה. הארגון פנה לבית הדין לעבודה בחיפה וכעת מתנהל הליך שעיקרו: דרישת הארגון כי האוניברסיטה תשיב את המורים לעבודה לאלתר וכן תשלם להם את שכרם במלואו מיום סיום השביתה.

אנו מצרים מאוד על האופן שבו התנהלה האוניברסיטה והנהלת המכינה מול נציגי הארגון ומורי המכינה כשבחרה להילחם בהם, תוך חוסר התחשבות מוחלט בנזק שנגרם הן להם, הן לסטודנטים. לצד מאבקו של הארגון בבית הדין להשבת המורים לעבודה ולפרנסתם, החליט ועד הארגון לשפות את מורי המכינה באופן חלקי בשל הנזק הכספי הניכר שנגרם להם במהלך השביתה שבמהלכה לא קיבלו שכר כלל. למטרה זו הקצה ועד הארגון סכום של 110 אלף ₪.

אנו רואים בהתנהלות האוניברסיטה סכנה למערכת יחסי עבודה תקינה ולזכותם הדמוקרטית של עובדים מיוצגים לשבות ולהיאבק למען שיפור תנאיהם.

בכוונת הארגון ומורי המכינה להמשיך במאבק עד לחתימת הסכם שכר קיבוצי שיסדיר תנאי העסקה הוגנים במכינה ויביא לסיום עשרות שנים של התנהלות חד צדדית ומקפחת מצד האוניברסיטה כלפי כ-100 מורות ומורים.

בברכה,

ועד הארגון