דירוג משתמשים: 1 / 5

Star activeStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

לחברים שלום,

תשלום שכר עבור השתלמויות עוזרי הוראה – פסק דין בבית הדין הארצי לענייני עבודה

אנו שמחים לבשר לכם כי בית הדין הארצי לעבודה בירושלים קיבל את טענת הארגון כי על האוניברסיטה לשלם שכר עבור ההשתתפות של עוזרי הוראה בהשתלמויות.

להזכירכם, בשנה"ל תש"ע החלה האוניברסיטה לחייב עוזרי הוראה לעבור השתלמות לשיפור ההוראה מעבר לשעות עבודתם ומבלי שניתנה להם תמורה עבור כך. בעקבות תלונות של עוזרי הוראה, פנה הארגון לאוניברסיטה בבקשה כי תשלם שכר לעוזרי ההוראה עבור ההשתתפות בהשתלמות. באותה שנה זכו עוזרי ההוראה בשכר עבור ההשתתפות בהשתלמות, ואולם בשנה שלאחר מכן (ואילך) סירבה האוניברסיטה לשלם את שכרם באמתלות שונות. בשל כך, נאלץ הארגון לפנות לבית הדין האזורי לעבודה שדחה את בקשתו, ולפנות אחר כך בערעור לבית הדין הארצי לענייני עבודה.

כאמור, בית הדין הארצי פסק כי ההשתלמויות אינן חלק מהמטלות הנלוות של עוזרי הוראה וכי על האוניברסיטה לשלם שכר עבורן. בית הדין השאיר לצדדים לקבוע תוך 60 יום בהסכמה את התשלום שיינתן עבור מטלה חדשה זו. לעיונכם פסק הדין עם מכתב מקדים מהעו"ד קרן אבידן המסכם את חשיבותו.

עוזרי הוראה אשר כבר עברו את ההשתלמות לשיפור ההוראה, השנה ובשנים קודמות, מוזמנים לפנות לארגון כדי שנוכל לוודא שהנכם מקבלים תשלום רטרואקטיבי.

תעריפי מינימום להעסקת עוזרי מחקר

בהסכם השכר הקיבוצי 2012 הכירה האוניברסיטה בייצוג עוזרי מחקר לפי שעות על ידי ארגון הסגל האקדמי הזוטר והוסכמו תעריפי מינימום לשכרם שהוצמדו לתוספות השכר של הסגל הזוטר. 

תעריפי המינימום הנם כדלקמן:
תלמיד לתואר ראשון: 29.35 ₪ לשעה. 
תלמיד לתואר שני: 31.5 ₪ לשעה.
בעל תואר שני ומעלה: 34.8 ₪ לשעה.

אם הנכם מועסקים בתעריף שעה נמוך מכך, אנא פנו אלינו בהקדם האפשרי. 
חשוב לציין כי מדובר בתעריפי מינימום וכי אין בהם כדי למנוע העסקה בתעריף גבוה יותר. 
תוספת השכר הבאה של 2.9% תהיה ביום 1.1.2014.

עוזרי מחקר מוזמנים לפנות אלינו גם בכל סוגיה אחרת הקשורה להעסקתם באוניברסיטת חיפה.

על אף שחלפה למעלה משנה מאז שנחתם ההסכם, יישומו מתקדם בעצלתיים. ידוע לנו כי ישנם עובדים נוספים המועסקים כעוזרי מחקר שטרם פנו לארגון ופרטיהם אינם מצויים בידינו. אם אתם מכירים עוזרי מחקר בחוג שלכם, אנא הפנו אותם אלינו כדי שנוכל לוודא כי הם מועסקים בהתאם להסכם השכר.

בברכה,
ועד הארגון